Welcome to our blog! This week, we want to share with you what a typical day is like in our Kindergarten classes, our routines, and how we work together to learn and grow.
Every morning, when we arrive in class, we all gather in the first session assembly. We see who’s here, review the days of the week, the months, and the seasons of the year, and check the weather outside. We go over our schedule to see which sessions await us throughout the day, including: Reading and Writing, Math, YoyoPhonics, Music, Storytelling, Stations, Religion, Project, or P.E. We also take this assembly time to discover what we’ll be learning during each session.
Our classrooms are divided into four corners: «Reading and Writing,» «Symbolic Play,» «Mathematics,» and «Art,» each equipped with different manipulative materials. Although each of us sits with our «red, green, blue, or red» team, during the «Stations» sessions, we have the opportunity to freely explore these corners and engage in a variety of different activities in each of them.
During these initial weeks, aside from getting to know each other and enjoying various group dynamics, we’ve been working on our September project: «All About Me and My School.» We’ve also created beautiful autumn crafts that decorate our hallways and classrooms. Additionally, we’ve delved into literacy through our own exciting method, «The Jungle of Letters.»
And we can’t end this post without introducing you to our beloved class friends: Chete, Nilo, and Pepe, our pets who will accompany us throughout this school year on our learning adventures.
We’re excited to have you join us in future posts and share this journey of discovery and learning together! Thank you for being part of our educational community.
¡Bienvenidos a nuestro blog! En esta semana, queremos contaros cómo es un día típico en nuestras clases de 5 años, nuestras rutinas y cómo trabajamos juntos para aprender y crecer.
Cada mañana, cuando llegamos a clase, nos sentamos todos juntos en la asamblea de la primera sesión. Vemos quién está aquí, repasamos los días de la semana, los meses y las estaciones del año y vemos el tiempo que hace afuera. Comprobamos nuestro horario para ver qué sesiones nos esperan a lo largo del día entre: Lecto-Escritura, Maths, YoyoPhonics, Music, Storytelling, Stations, Religión, Project o P.E. También aprovechamos el momento de asamblea para descubrir qué aprenderemos a lo largo de la sesión.
Nuestras aulas están divididas en cuatro rincones: «Lectura y Escritura», «Juego Simbólico», «Matemáticas» y «Arte» con diferentes materiales manipulativos en cada uno de ellos. Aunque cada uno de nosotros nos sentamos con nuestro equipo “rojo, verde, azul o rojo”, durante las sesiones de «Stations», tenemos la oportunidad de explorar libremente estos rincones y sumergirnos en una variedad de actividades diferentes en cada uno de ellos.
Durante estas primeras semanas, además de conocernos y disfrutar de diferentes dinámicas de grupo, hemos trabajado sobre nuestro proyecto de septiembre: «Todo sobre mí y mi colegio» y hemos creado hermosas manualidades de otoño que decoran nuestros pasillos y aulas. Además, hemos profundizado en la lectoescritura a través de nuestro propio y apasionante método, «La Jungla de las Letras».
Y no podemos terminar esta publicación sin presentaros a nuestros queridos amigos de clase: Chete, Nilo y Pepe, nuestras mascotas que nos acompañarán este curso en nuestras aventuras de aprendizaje.
¡Estamos emocionados de que nos acompañéis en futuras publicaciones y compartamos juntos este viaje de descubrimiento y aprendizaje! Gracias por ser parte de nuestra comunidad educativa.