Last week, our little ones aged 3, 4, and 5 experienced a new adventure with a winter installation. In this imaginary journey, each child experimented and discovered different ways to use winter clothing and played with materials such as scarves, gloves, and hats, which they had previously brought from their homes. Meanwhile, our youngest 2-year-olds embarked on an artistic adventure. After listening to a story brought by a classmate about the footprints of penguins, they took off their shoes and walked on black paint. Then, they left their footprints on a long white paper, thus creating their own penguins. This sensory activity was not only fun but also helped develop their motor coordination and creativity. These experiences show us how learning can be fun and stimulating, especially when combined with imagination and creativity.
La semana pasada, nuestros pequeños de 3, 4 y 5 años vivieron una nueva experiencia con una instalación de invierno. En este viaje imaginario, cada niño, experimentó y descubrió diferentes formas de usar la ropa de invierno y experimentó con materiales como bufandas, guantes y gorros… que había traído previamente de sus casas. Mientras tanto, los más pequeñitos de 2 años se embarcaron en una aventura artística. Después de escuchar un cuento traído por un amigo de clase, sobre las huellas de los pingüinos, se descalzaron y caminaron sobre pintura negra. Luego, dejaron sus huellas en un largo papel blanco, creando así sus propios pingüinos. Esta actividad sensorial no solo fue divertida, sino que también ayudó a desarrollar su coordinación motriz y su creatividad. Estas experiencias nos demuestran cómo el aprendizaje puede ser divertido y estimulante, especialmente cuando se combina con la imaginación y la creatividad.
TODDLERS
PRESCHOOL
PREKINDERGARTEN
KINDERGARTEN